hun eng
Főoldal Rólunk Hírek Márkák és hirdetések Showroom Üzleti megoldások Content studio Digital services Event services Content Club Produkció Előfizetés Karrier Kapcsolat

Content Club

Mi is a content marketing? Fussunk neki még egyszer!

Szerző: Salamon Brigitta / 2016. május 18.

A content marketing minden bizonnyal sokkal több, mint a SEO, azaz a keresőoptimalizálás, mégis sokan egyenlőségjelet tesznek a kettő közé.

A tartalom az egyik legfontosabb faktora a social mediának, a blogoknak és az online marketing más eszközeinek, és persze a SEO-nak is. A tartalmon alapuló marketing nem az internetes kor találmánya. Eddig is használták a marketingcégek, üzletek, irodák, a szabadúszók és sokan mások. Azonban a számtalan, minden irányból ránk zúduló hirdetés, a multidimenziós és kritikussá váló fogyasztók korában ennél jóval többre van szükség a hatékonysághoz. Sokkal kifinomultabbá kell válnunk ahhoz, hogy valóban figyelmet szerezzünk üzenetünknek.

Lássuk, hogyan működtethetjük jól üzeneteinket!

  • Először is meg kell tanulnunk összpontosítani arra, amit a célközönség szeret és fogyasztani akar, ahelyett, hogy mi mit akarunk tudatni velük!
  • Azután meg kell tanulnunk a marketingüzenetet a tartalomba ágyazni úgy, hogy az hasznos és élvezetes legyen a potenciális ügyfelek számára.
  • Ahelyett, hogy még hangosabban kiabáljuk a promóciós üzeneteket, amíg végül el nem kergetjük magunktól az utolsó embert is a földön, inkább meg kell tanulnunk, hogyan fektessünk be több energiát abba, hogy jobban megértsük a közönségünket, és azt, hogy mit is keresnek!
  • Fülbemászó szlogenek gyártása és milliós reklámozás helyett hasznos és izgalmas tartalmakat kell szolgáltatnunk!
  • Azonban ne feledjük: bármilyen tartalmat is gyártunk, feltétlenül mutassuk meg, hogy a terület szakértői vagyunk, bizonyítsuk tudásunkat és építsünk bizalmat a fogyasztóban!

Ez lesz a siker kulcsa!

A content marketing sokkal több, mint maga a tartalom.

Még ha a tartalom is van a content marketing stratégia középpontjában, azért bukhat meg néhány cég esetében, mert azok elfelejtik, hogy szükség van kutatásra és jól kitűzött célokra, vagy előfordulhat, hogy nem terjesztik jól a tartalmat és így végül vakon repülnek. Esetleg még mindig úgy vélik, hogy a content marketing nem más, mint a tartalom létrehozása a SEO szempontjaira.

A social media mint központi kommunikációs csatorna:

A social media kiemelten fontos szerepet játszik a modern tartalommarketingben. Ereje abban rejlik, hogy a social mediát bárki használhatja óriási költségvetés nélkül is. Persze megteheted, hogy más csatornákat használsz, de a social media tartalomért kiált.

A klasszikus marketinges tanulmányok arról szóltak, hogyan legyünk minél hangosabbak, hogy mindenki észrevegyen bennünket.

A social media egy természetes szűrő az érdektelen tartalomra. Itt az ilyen tartalom pillanatok alatt eltűnik a süllyesztőben, ha nem érinti meg a közönséget. Ezzel szemben a számukra izgalmas tartalmat pillanatok alatt felrepítik és megosztják.

Kielégítvén a social media tartalmi éhségét a saját, jól célzott tartalmaddal, lehetőséget kapsz arra, hogy megragadd a figyelmet a tartalmad számára, miközben szépen építgeted a megcélzott social media közönséged. Akkor azonban biztosan elbuksz, ha nem jó tartalmat biztosítasz.

Ha azonban mindezt jól csinálod, hadseregnyi hangos véleményformáló fogja nagyra értékelni erőfeszítéseidet, megosztani, terjeszteni a tartalmadat, s stratégiád csilingelő forintokra válthatod.

És igen, ha jó helyen publikálod a tartalmad, erőfeszítéseid a content marketingben a SEO-dat is minden bizonnyal erősítik majd!