hun eng
Főoldal Rólunk Hírek Márkák és hirdetések Showroom Üzleti megoldások Content studio Digital services Event services Content Club Produkció Előfizetés Karrier Kapcsolat

Content Club

Az 5 legfontosabb mutató, amit a content marketingről tudnod kell

Szerző: Szűcs Bianka / 2016. május 9.

Honnan tudod, hogy amit csinálsz, az valójában jó vagy éppen rossz? Honnan tudod, hogy egy marketingkampány vagy egy üzleti cél eredményes? Onnan, hogy vannak mérőszámok, amelyeket követni tudunk és követni kell. A digitális marketing legnagyobb előnye, hogy pontosan tudunk mérni. Rengeteg mérőszámot tudunk követni, sokszor már csak az a kihívás, hogy az adatok sűrűjében kiismerjük magunkat.

A content marketing azért egy kicsit nehezebb falat, mint mondjuk egy hírlevél megnyitása, vagy egy PPC-konverzió kiszámítása. Ugyanis a tartalommarketing hosszú távon éri el a kívánt eredményt, és a sikeressége nagyon sok mindentől függ. De azért persze lehet rövid és hosszú távon is mérni az eredményességeket, és kell is.

Mely mutatókra kell a content marketing során figyelni?

  • Látogatottsági, forgalmi forrás adatok:
    ezek azok a számok, amelyek megmutatják, hogy mennyi látogató járt a webes felületen, milyen csatornákból, milyen gyakran érkeznek. Weboldal vagy blog esetén az oldallátogatók számát, az oldalletöltések számát és az oldalon eltöltött időt fontos vizsgálni. Monitorozni kell, hogy milyen ütemben nő a látogatók száma, ha nem nagyon nő, akkor valamit rosszul csinálsz, ha nagyon hirtelen növekszik, akkor gondoskodni kell arról, hogy hogyan tartsuk fenn az érdeklődést és tartsuk meg a látogatókat.
    Az oldalon eltöltött idő azt mutatja, hogy mennyire értékes számára a tartalom. Ha elég sokáig, akkor feltételezhetjük, hogy elolvasott egy cikket vagy végiglapozgatott egy magazint. Weboldalak és blogos cikkek esetében az átlagosan jónak mondható oldalon eltöltött idő 2-3 perc között van, ami elegendő ahhoz, hogy egy érdekes cikket elolvasson a látogató.
  • Letöltések száma:
    Ha olyan tartalmakat készítesz, amelyek egy kattintással vagy hírlevél-feliratkozással letölthetőek, pl. egy eBook vagy egy online magazin, akkor ott az a cél, hogy minél többen letöltsék. Egyértelmű, hogy mérned kell a letöltésre kattintások számát, akár konverziós célként is beállíthatod a Google Analyticsben.
  • Közösségi média:
    Előszeretettel mérik a marketingesek a lájkok számát, azonban a lájkokon túl is van élet. Ha pontosabb és világosabb adatokra szeretnél szert tenni a közösségi médiában, akkor ne csak a lájkok számát mérd, hanem az elérések (reach) és a megosztások számát is mérni kell. Ugyanis ezek fontosabbak. Mert lehet egy olyan oldal, ahol vannak 150 000-en, de a megosztások vagy az elérések száma 1 vagy 2, akkor ott valami nem jó. Ugyanakkor ha van egy 3-400 fős rajongótáborral rendelkező oldalad, ahol egy poszt alatt az elérések száma 200-350 körül jár, és a megosztások száma is szépen növekszik, akkor már biztos, hogy jól csinálod, értékes tartalmakat osztasz meg a követőkkel. Minden csak viszonyítás kérdése.
    Nem csak a Facebook statisztikáival tudsz mérni, hanem vannak olyan közösségi média automatizáló appok, amelyek segítségével tudod mérni a cikkekre való átkattintást is. Próbáld ki ezeket is.
  • Email megnyitások, átkattintások:
    A tartalmat nem elég csak a közösségi médiában terjesztened. Ha rendelkezel e-mail adatbázissal, a tartalomterjesztéshez mindenképpen ki kell használnod. Ugyanis nem elég csak a közösségi médiára bízni a tartalomterjesztést, juttasd közvetlenül a célcsoport postafiókjába. A legtöbb hírlevélküldő vagy marketingautomatizálási szoftver tudja mérni a megnyitásokat, átkattintásokat, leiratkozásokat. Egyetlen gond van, hogy a megnyitási számok nem egzakt számok, ezért nem elég csak azt az egy adatot figyelembe venned. Sokkal inkább az adatbázis méretéből, a megnyitási arányból és az átkattintások számából kell egy arányszámot alkotnod, amely megmutatja, hogy mennyire volt eredményes az e-mail.
  • Megtérülés:
    Ez az a mérőszám, amit a legtöbb marketinges elfelejt mérni. Mert nem elég csak azt számolni, hogy mennyi látogató volt az oldalon, mennyien töltötték le az eBookot, vagy mennyien osztották meg az adott tartalmakat, azt is mérni kell, hogy mennyi idő alatt, milyen produkciós költségek mellett készült a szóban forgó tartalom, és mennyi idő alatt térült meg.

Mely mutatókra kell a content marketing során figyelni?

  • Kezdetben kicsi: Nem kell egyből mindent mérned. Válaszd ki a legfontosabb mérőszámokat, határozz meg egy elérni kívánt célt és monitorozz folyamatosan.
  • Összpontosíts az egyszerűbb mérőszámokra: Amikor elkezded a hatékonyságot mérni, érdemes az egyszerűbb mutatókkal kezdeni a vizsgálatot. Például a közösségi médiában figyeld a megosztások és hozzászólások számát. Milyen arányban növekednek, majd ezután merülj el a mélyebb mutatókban.
  • Indulj nulláról: - Ha még nem tudod, mihez viszonyíts, mert csak most kezded a tartalmak előállítását és terjesztését, akkor figyelj és alakíts ki egy bázisszámot. Figyeld meg, hogy mennyi idő alatt milyen eredményt ért el az adott tartalom. A későbbiek során ehhez tudsz viszonyítani, és ez alapján tudod a tartalmakat optimalizálni.

A folyamatos mérés hozzásegít a tartalmak optimalizálásához, a kampányok eredményessé tételéhez, ezért elengedhetetlenül fontos. Sokan megijednek a statisztikáktól, azonban ma már a legtöbb analitikai szoftver szerencsére nagyon egyszerűen és könnyen értelmezhetően ábrázolja az adatokat, ezért ne félj a mérésektől, hanem tedd vele eredményesebbé a content marketinged.