hun eng
Főoldal Rólunk Hírek Márkák és hirdetések Showroom Üzleti megoldások Content studio Digital services Event services Content Club Produkció Előfizetés Karrier Kapcsolat

Content Club

Hogyan segíti az értékesítést a tartalommarketing?

Szerző: Szűcs Bianka / 2016. május 6.

Az ügyvezetők, marketingvezetők legnagyobb kérdése és félelme a tartalommarketinggel kapcsolatban, hogy mikor és hogyan fog ez nekem megtérülni? A content marketingről sokaknak az él a fejében, hogy egy bonyolult, sok tartalmat igénylő, mostanában nagyon felkapott marketingeszköz, ami csak hosszú távon hoz eredményt. És főleg nehezen térül meg.

Ezzel azonban vitatkoznunk kell. Nézzük végig, miért nem igazak a fenti állítások:

  • Márka növelő hatása van
    Első és legfontosabb tulajdonsága a márkanövelés. Az értékes, és hasznos tartalmaknak köszönhetően folyamatosan jelen tudsz lenni a célcsoport előtt, így elnyerheted a lojalitásukat. Mindegy, hogy a content marketing mely eszközét, az online módokat, vagy a hagyományos offline, print megoldásokat választod, fontos, hogy stratégia legyen mögött. A legjobb, ha a kettőt egyszerre alkalmazod, azaz offline és online tartalom eszközökkel együttesen, integráltan alkalmazod a stratégiádban.
  • Bonyolult:
    nem bonyolultabb semelyik másik marketingmódszernél, egyszerűen egy jó tartalomstratégiára van szükséged, amelyet a marketingstratégiádba illesztesz, majd kivitelezed.
  • Sok tartalmat igényel:
    Igaz, hogy bizonyos esetekben sok tartalmat kell gyártani, pl. ha egy blogról van szó, de akkor, amikor egy letölthető online kiadványról, akkor azt már nem kell folyton frissíteni. És a legfontosabb, ha okosan gyártasz tartalmat, akkor azokat később könnyen duplikálhatod, vagy újrahasznosíthatod.
  • Felkapott és nehezen térül meg:
    Ez is igaz, azonban nem azért lett felkapott, mert egyszerűen most ez a divat, hanem azért, mert a szakemberek, akik elkezdték alkalmazni, rájöttek, hogy hosszú távon sokkal hatékonyabb. Ezt támasztja alá a Hubspot 2010-es kutatása is, amely szerint azok a B2B vállalatok, amelyek blogot vezettek, 67%-kal több leadet, azaz érdeklődőt generáltak, mint azelőtt, hogy elkezdtek volna blogolni.

A statisztikából kiderült, hogy ugyan egy AdWords kampány hamarabb és látványosabb módon szállít érdeklődőket (leadeket), azonban ezzel szemben a tartalommarketing hosszabb távon több leadet szállít, mint bármi más. Tehát nem lehet azt mondani, hogy nehezen térül meg, csak ki kell várni, hogy eredményeket szállítson.

Hogyan segítheti a content marketing a salest?

A vásárlói életútvonal, vagy consumer journey tartalommal van kikövezve. Mit jelent ez? Azt, hogy ma már tudjuk, hogy a vásárlói útvonal sokkal hosszabb, mint korábban, hiszen a hagyományos marketing buzzwordök már nem működnek, a fogyasztók sokkal tudatosabbak, sokkal több mindennek néznek utána a vásárlási folyamat során. Azonban pont ez jön kapóra a tartalommarketing során. Hiszen azt már korábban megállapítottuk, hogy olyan tartalmakat kell készíteni, amelyek a vásárló érdeklődését felkeltik, a problémáira megoldást nyújtanak.

Az egyes vásárlói életszakaszokban a fogyasztóknak más és más problémájuk, kérdésük merül fel. Ahhoz, hogy ezeken az életszakaszokon át tudjuk segíteni a fogyasztót, és mindig eggyel magasabb szintre tudjuk emelni, egészen odáig, hogy magától elmenjen a kasszához, különböző típusú tartalmakra van szükségünk.

Tartalomtípusok az értékesítés során:

Azoknak az érdeklődőknek, akik még csak a vásárlási folyamat elején járnak, nem adhatunk olyan mélységű tartalmat, mint azoknak, akik a vásárlás vége felé járnak. Miért? Azért mert az érdeklődők a vásárlói életút során folyamatosan fejlődnek, minél többet tudnak a termékről/szolgáltatásról, annál mélyebb információt kell nyújtani nekik. Lássuk milyen típusú tartalmakat mely életszakaszban érdemes gyártani:

  • Érdeklődés szakasza:
    A consumer journey első szakasza. A fogyasztóban felmerült egy kérdés, egy probléma, amire választ keres. Ezekre a kérdésekre, problémákra kell választ nyújtani tartalmak segítségével. A kezdeti, ismerkedő szakaszban érdemes olyan könnyen fogyasztható tartalmat készíteni, amely általánosabb, a mélyebb tartalom iránt csak felkelti az érdeklődést. Ez a lead generálás első fázisa. Ebben a szakaszban érdemes készíteni a blogbejegyzéseket, ingyenes esettanulmányokat, eBookokat, ellenőrző listákat stb. Arra kell csak ügyelni, hogy ezek olyan mélységű tartalmak legyenek, amelyek nem elégítik ki teljes mértékűen a fogyasztó érdeklődését, hanem felkeltik az éhségüket további információ iránt.
  • Megfontolás szakasza:
    Az érdeklődés felkeltése még nem elég ahhoz, hogy eladjuk a terméket, tovább kell csalogatni, a látogatóból leadet kell generálni. Ebben a fázisban más, mélyebb típusú, hosszabb, értékesebb tartalmakra van szüksége, amelyeknek már nem csak az a célja, hogy felkeltsék az érdeklődést, hanem konkrét, akár ha tetszik, tudományos választ is adjon a felmerült kérdésekre, problémákra. És ami a legfontosabb, hogy még inkább támogassa a vásárlói döntést. Ebben segítenek a különböző esettanulmányok, katalógusok, magazinok stb.
  • Döntési, vásárlói szakasz:
    Egy lépéssel járunk a vásárlás előtt, a cél, hogy meggyőzzük az érdeklődőt a vásárlásról. Itt már konkrét ígéretekre, információkra van szükség, nem elég általános információkat kínálni. Készítsünk próbaterméket, termék- vagy ár-összehasonlításokat, de szervezhetünk személyes találkozókat, workshopokat és termékbemutatókat is, hiszen nem csak online él a tartalommarketing.

Igaz, hogy a tartalommarketing önmagában nem hoz azonnali látványos eredményeket a salesben, hosszú távon sokkal kevesebb energiával sokkal több leadet tudsz generálni, mint bármilyen más eszköz segítségével. Az edukatív tartalmak segítségével ugyanis előkészíted a terepet az értékesítők számára, akiknek már csak annyi lesz a feladatuk, hogy a kasszához kísérjék a vásárlókat.