hun eng
Főoldal Rólunk Hírek Márkák és hirdetések Showroom Üzleti megoldások Content studio Digital services Event services Content Club Produkció Előfizetés Karrier Kapcsolat

Content Club

5 érv a tartalommarketing mellett

Szerző: Szűcs Bianka / 2016. május 4.

Sokan a mai napig megkérdőjelezik a content marketing létjogosultságát, rendszeresen teszik fel a kérdést, hogy nem csak egy most divatos trend? Tényleg szükség van ennyi tartalomra?

A content marketing sokkal több mint reklám, sokkal több mint divat, és igen, szükség van ennyi tartalomra. A content vagy tartalommarketing, kinek hogy tetszik jobban, egy stratégia, amelyet a vállalati marketinged teljes részévé kell tenni. És nemcsak online, hanem offline megoldásokkal is alá kell támasztani. És igen, szükség van rá, nem divatból, hanem azért, mert a content marketing segítségével sokkal jobban szerethetővé tudod tenni a márkád, könnyebben tudsz vele lojális célcsoportot építeni, mint más marketing- vagy sales eszközök segítségével.

A content marketingnek nem az a jelentősége, amit sajnos sokan rosszul gondolnak, hogy csak gyártsuk a sok tartalmat, mert az jó lesz majd valamire, hanem az a jelentősége, hogy stratégiailag átgondoltan, folyamatosan, minőségi informáló, szórakoztató tartalmat juttassunk el a kiszemelt célcsoportnak.

Ha olvastad korábbi bejegyzésünket, akkor már tudod, hogy miért van szükséged tartalommarketingre.

Most azt is megmutatjuk, hogy a vevőszerzésen kívül milyen előnyei vannak még a content marketingnek.

Számos előnyből mi kiemeltük azt az 5 fontos okot a tartalommarketing mellett, amiben mi a Content Clubnál hiszünk:

  • Márka növelő hatása van
    Első és legfontosabb tulajdonsága a márkanövelés. Az értékes és hasznos tartalmaknak köszönhetően folyamatosan jelen tudsz lenni a célcsoport előtt, így elnyerheted a lojalitásukat. Mindegy, hogy a content marketing mely eszközét, az online módokat, vagy a hagyományos offline, print megoldásokat választod, fontos, hogy stratégia legyen mögötte. A legjobb, ha a kettőt egyszerre alkalmazod, azaz offline és online tartalomeszközökkel együttesen, integráltan alkalmazod a stratégiádban.
  • Szakértői profilt épít
    A tartalmi megoldások egyik kritériuma, hogy edukáló, informatívak legyenek a tartalmaid, hiszen így lesz számukra értékes. Miért? Azért, mert a cél az, hogy az elérni kívánt célcsoport magától találjon rá azokra a tartalmakra, amelyek után éppen keres. Azonban nem csak ez az egy előnye van az értékes tartalomnak. A másik előnye az, hogy szakértői képet fest a készítőjéről. Ha a legegyszerűbb példát vesszük, pl. egy autószerelőt, aki a felmerülő problémákról, újdonságokról, lehetőségekről készít tartalmakat, akkor róla kialakul egy szakértői kép. Ezzel pedig meg is nyerte önmaga számára a célcsoportot, hiszen nem kell más módszerekkel alátámasztania a saját szakértői képességeit. Máris megnyerte a célcsoportját.
  • Megosztható tartalmat generál
    Közösségi média nélkül nincs tartalommarketing. Egyrészt a social media rengeteg tartalmat emészt fel, másrészt a közösségi oldalakon lehet a legjobban elérni a célcsoportot. Ahhoz, hogy a content stratégiád sikeres legyen, olyan tartalmakra van szükség, amelyeket az olvasók önmaguktól is megosztanak, így kvázi szájról szájra jár majd az információ, és ezzel együtt a hírneved.
  • Testközelből ismeheted meg a célcsoportot
    A marketing során az egyik legnehezebb dolog a célcsoport-meghatározás. A legtöbben még ma is csak általánosságban határozzák meg a célcsoportjukat, pedig ma már sokkal konkrétabban meg lehetne ezt tenni. A content marketing ebben is segít. A különböző tartalomtípusokat és tartalomcsatornákat a célcsoportod szerint választhatod ki. Majd a megjelenések után nagyon pontosan lehet mérni, hogy melyik csatornán milyen típusú tartalmak teljesítettek a legjobban. A fejlett analitikai megoldásoknak köszönhetően pontosan mérni lehet, hogy az egyes tartalmakat milyen korú, nemű, érdeklődő stb. látogató fogyasztotta. Ennek segítségével a jövőben sokkal könnyebben lehet tartalmakat előállítani, sőt bármilyen más marketingkampányt tervezni.
  • Segít a keresőoptimalizálásban
    Ha online tartalmakban gondolkozol, és legyen az most egy YouTube-videó vagy egy online magazin, akkor tudod, hogy a keresőnek mekkora szerepe van abban, hogy ez a tartalom minél gyorsabban eljusson a közönséghez. Az elmúlt években a Google már kifejezetten a releváns tartalmakat vizsgálja egy adott weboldalon és az alapján rangsorolja azt, hogy ki milyen helyezést ér el a találati listában. A releváns tartalom azonban ebben is segít, hiszen minél többen keresik fel a YouTube-videódat, minél többen töltik le az online magazinodat, azt a Google úgy fogja értékelni, hogy releváns tartalommal van ellátva a célcsoport számára, így a keresőkben is előrehelyezi, hogy minél többen rátaláljanak. Tehát ha keresőmarketing, akkor releváns tartalomra is szükséged lesz.

Tehát ha eddig még azon gondolkodtál, hogy érdemes-e bevetned a tartalommarketinget, akkor ne habozz, vágj bele, mert mint látod, a marketing nagyon sok területére kihat, elősegíti, támogatja azokat. Azonban ne feledd, a content marketing kulcsa a stratégiában rejlik!