hun eng
Főoldal Rólunk Hírek Márkák és hirdetések Showroom Üzleti megoldások Content studio Digital services Event services Content Club Produkció Előfizetés Karrier Kapcsolat

Content Club

Miért van szükséged tartalommarketingre?

Szerző: Szűcs Bianka / 2016. május 2.

A hagyományos marketingeszközök leáldozóban vannak, ezért van szükséged a tartalommarketingre. Hogy miért? Azért, mert az elmúlt években, évtizedekben a fogyasztókban kialakult az úgynevezett reklámvakság, amelyet biztos te is ismersz. Hiába megy a háttérben a rádió, nem hallod a reklámot, hiába nézel tévét, a reklám alatt elkapcsolsz. Az online marketing beköszöntével azt hittük, hogy ez meg fog változni, és hosszú távon megragadhatjuk majd a célcsoport figyelmét az online hirdetési technikákkal.

Azonban ez mára megváltozott. Ugyanis az internetezők körében is kialakult az ún. bannervakság, ami miatt a banner hirdetéseket nem veszik észre, a keresőben tudják, hogy az első 3 helyen Adwords hirdetések futnak, az e-mail fiókjuk promóciós fülére nagyon ritkán kattintanak, a facebookos üzenőfalukon pedig oldalra már nem is tekintenek. De akkor mégis mit lehet tenni annak érdekében, hogy megszerezd a célcsoport figyelmét? Használj tartalommarketinget?

Mi az a tartalommarketing?

A tartalommarketing a ContentInstitute megfogalmazás szerint:
„A tartalommarketing stratégia olyan marketing, melynek középpontjában az értékes és releváns tartalom előállítás áll azzal a céllal, hogy értékes vásárlókat szerezzen.”

A tartalommarketing fókuszában az edukáló, informáló tartalmak állnak, ugyanis a tartalommarketingnek a hagyományos reklámeszközökkel szemben az a célja, hogy szelíden keltse fel a célcsoport érdeklődését az adott termékre, szolgáltatásra. Éppen ezért a tartalommarketing legfontosabb alappillére a releváns és értékes tartalom, amely a célcsoport érdeklődését kielégíti.

Évek óta halljuk, hogy a tartalom a király. Ha belegondolunk, ez így is van, hiszen a tartalommarketing nem új keletű dolog. Már egészen a 20. század elejétől alkalmazzák a marketingesek, azonban az elmúlt években kezdte újra reneszánszát élni.

A tartalommarketing reneszánsza

Ha jobban belegondolunk, a cégek folyamatosan információkkal látják el a célcsoportot, gondoljunk csak a sok hírlevélre, amire a legtöbben spamként gondolnak. De ennek éppen az az oka, hogy az átadni kívánt információt egyszerűen nem csomagolták jól, vagy az információátadás formája elfáradt.

A tartalommarketing múltja, jelene és jövője

Amikor azt mondjuk, hogy nem volt megfelelő az információ átadása, akkor nem feltétlenül rossz csatornaválasztásra gondolunk, hanem rossz szemszögből közelítették meg a témát. Hiszen gondoljuk csak végig, milyen nehéz lehet eladni egy autógumit vagy egy bankkártyát a hagyományos marketingeszközökkel. De ha a tartalommarketing eszközeihez nyúlunk, akkor máris látványos megoldásokhoz juthatunk, ahogy azt a Michelin is tette 1900-ban, amikor kiadták az első Michelin Guide-ot.

Az első Michelin Guide ugyanis nem egy termékkatalógus volt, hanem egy francia útikönyv, amely autószerelő műhelyekről, szálláslehetőségekről és más utazási tippekről tartalmazott információkat a sofőrök számára. 

Majd ezt követte még jó néhány zseniális ötlet, mint például a fiúk nagy kedvence, a Lego-katalógus.

Aki emlékszik még rá, tudja, hogy a 80-as években micsoda kincs volt egy igazi Lego-katalógus, amelyet a gyerekek nemcsak arra használtak, hogy a mellékelt útmutató alapján összeszereljék legújabb kockacsodájukat, hanem arra is, hogy élvezettel forgassák a lapjait, ugyanis telis-tele volt további Lego-termékekkel, amelyeket a karácsonyfa alá lehetett álmodni és a szülőktől kikunyerálni.

Napjaink egyik legismertebb tartalommarketinges videója a BlendTec, amely konyhai turmixgépeit szerette volna népszerűsíteni. De hogy lehet ellenállhatatlanná tenni egy konyhai kisgépet? Nagyon egyszerűen! Végy egy kamerát, egy őrült professzort és vedd fel, hogyan aprítja fel a BlendTec az elpusztíthatatlannak hitt iPhone-okat.

A videónak óriási népszerűsége volt, a YouTube-on a nézettség meghaladja a 12 milliós számot, és ez csak növekszik. És nemcsak a videó nézettsége nőtt ezzel szemben, hanem az eladások száma is.

A tartalommarketinggel nemcsak azért kell elkezdened foglalkozni, mert megváltoztak a felhasználói szokások, hanem azért is, mert a jövőben a hatékony marketing alapja a jó tartalom lesz.

Tartalom nélküli marketing

Olyan nincs, hogy tartalom nélküli marketing. Előbb-utóbb minden cégnek, minden márkának rá kell ébrednie, hogy szüksége van jó tartalomra a jó marketingjéhez.

A jó tartalomnak mindenhol szerepe van:

  • Közösségi médiában: Ha nincs olyan tartalmad, amit megoszthatnál a közösségi médiában, akkor mivel fogod a követőid figyelmét fenntartani?
  • Keresőoptimalizálásban: A Google Panda és Pingvin algoritmusfrissítések az elmúlt években kifejezetten a releváns tartalmakat helyezik előtérbe akkor, amikor egy oldalt vizsgálnak. Hiába költesz évekig keresőoptimalizálásra, kulcsszavakra, jó tartalmak nélkül egyre nehezebb lesz a keresőkben előrejutni.
  • PR-ban: Egyértelmű. Érdekes, figyelemfelkeltő sajtóanyag nincs jó tartalom nélkül.
  • PPC: Nemcsak kulcsszavakra van szükséged, hanem tartalomra is. Hiszen az átkattintás után sokkal több tartalommal kell találkoznia a látogatónak, mint egy-egy kulcsszó.

Talán már látod, hogy tartalom nélkül nincs marketing. A tartalom a marketing minden területére kihat, ezért integráltan és stratégiailag kell a tartalommarketingben gondolkoznod.c bc